ЖК Женева

Covid-19 і необхідність прискорення оцифровки виробничо-збутового ланцюжка

Covid-19 і необхідність прискорення оцифровки виробничо-збутового ланцюжка

Початок епідемії коронавируса прискорило цифрову трансформацію ланцюжка поставок, яка роками перебувала в "списку справ" бізнесу. Covid-19 виявив бар'єри для співпраці, які більшість компаній допускають в звичайних умовах.

Справедливо буде сказати, що ланцюжок поставок електроніки в даний час наближається до "нормального" стану.

Ще до спалаху Сovid-19, 92 відсотки компаній вважали, що їх бізнес-моделі повинні змінитися з урахуванням оцифровки, повідомляє, фірма McKinsey, що консультує з комерційних питань,. Незважаючи на те, що керівництво було переконане в необхідності цифрової еволюції, інвестиції і зусилля, необхідні для переходу, затьмарили повсякденні потреби бізнесу.

Пандемія перевернула звичний порядок речей. Значна частина світової робочої сили працює на дому. Виробничі потужності скоротилися. Багато малих та середніх компанії як і раніше обробляють замовлення, рахунки-фактури та платежі вручну, що, в свою чергу, негативно позначається на фінансовому здоров'ї цих організацій. Глобальних ланцюг поставок електроніки був порушена, і торговельні обмеження сильно тиснуть на великі сегменти галузі.

За словами Річарда Хоуеллса, віце-президента з управління рішеннями для цифрового ланцюжка поставок SAP, Covid-19 також створює несподівані партнерські відносини між компаніями, які хочуть співпрацювати і виробляти дефіцитні товари. "Пандемія підняла ланцюжок поставок до рівня усвідомлення, якого ми раніше не бачили", - сказав він. "Ми спостерігали за автомобільними компаніями, що виробляли вентилятори та дистилятори для виготовлення дезінфікуючих засобів для рук, і виробниками кросівок, що виробляли маски. А також спостерігали високий рівень гнучкості, видимості і планування, який був необхідний для досягнення цих цілей."

З цим викликом недавно зіткнулися в Великобританії. У березні уряд Великобританії зажадало 15 000 апаратів штучної вентиляції легенів для лікування хворих коронавірусів. Британська компанія Ventilator Challenge зібрала групу промислових, технологічних та інжинірингових компаній з аерокосмічного, автомобільного і медичного секторів для виробництва критично важливого обладнання.

Два проекти, засновані на існуючих технологіях, отримали схвалення регулюючих органів в середині квітня.

Ланцюжка поставок для цього проекту буквально не існувало. Електроніка, використовувана в медичному обладнанні, повинна відповідати суворим вимогам якості та продуктивності. Але час виконання замовлення може розтягнутися на 8-10 тижнів, а ресурси не завжди під рукою. Проект вимагав контрактів, умов оплати, тестування і логістичних послуг, забезпечених в рекордно короткі терміни.

Дистриб'ютор електроніки Converge зіграв значну роль в скороченні часу виготовлення складових від місяців до, в деяких випадках, днів. На підтримку проекту Британії трьом різним компаніям було поставлено близько 900 000 компонентів. Консорціум планує виробляти 1500 одиниць продукції в тиждень.

"Останні дані показують, що ми просунулися на п'ять років вперед в області впровадження цифрових технологій для споживачів та бізнесу приблизно за вісім тижнів", - повідомляє McKinsey. "Як нещодавно заявив один генеральний директор великої технологічної компанії, 'ми є свідками того, що, безсумнівно, запам'ятається як історичне впровадження віддаленої роботи та цифрового доступу до послуг у всіх областях.'"

Необхідність як мотивація

Необхідність багато в чому визначила прогрес, оскільки попит на електронну комерцію різко зріс за останні 6 місяців. Зусилля виробників по виготовленню критично необхідного обладнання також стимулювали цифровизацию. Але цей процес ще далекий від досконалості.

Виробники не можуть просто миттєво змінити виробничі процеси, пояснив Хауеллс. "Історично склалося так, що заводи налаштовані на масове виробництво одних і тих же продуктів знову і знову. Ми бачимо необхідність в гнучкості і стійкості всього ланцюжка поставок. У всьому світі багато заводів все ще знаходяться в процесі відновлення своєї діяльності, тому ланцюжок поставок є непослідовним . Фабрики, які знову відкриваються, роблять це зі зменшеною продуктивністю, тому що робітники повинні практикувати соціальне дистанціювання.

"У деяких випадках утворюється нестача робочої сили, тому що співробітники не можуть повернутися на роботу заради безпеки здоров'я", - додав Хауеллс. "А коли критично важливі співробітники можуть приступити до роботи, ви повинні забезпечити їм безпечне і здорове довкілля. Оцифровка, наочність і автоматизація можуть допомогти в досягненні цих загальних цілей. "

Криза Covid-19 наголосила на важливості ефективної співпраці між організаціями та їх постачальниками, сказав Алекс Сарик, директор по маркетингу закупівельної платформи Ivalua. "Наше нове дослідження від Forrester підтверджує, що, хоча закупівлі досягли значного прогресу, залишаються значні резерви для поліпшення масштабу і глибини співпраці."

Проблемні області

Forrester виявив, що в галузі не вистачає інструментів для подолання фізичних і культурних відмінностей. Респонденти оцінюють фізичні розриви і розриви часових поясів як головні перешкоди для співпраці з бізнес-одиницями (50%) і стратегічними постачальниками (43%). Відсутність механізмів для ефективної співпраці є головною перешкодою для співпраці з більш широкою базою поставок (42 відсотки). Ключовими елементами поліпшення спільної роботи є цілі і ключові показники ефективності, які підкреслюють тіснішу співпрацю (76%), технології, що дозволяють краще обмінюватися інформацією (63%), і комунікація (56%).

У своєму недавньому дослідженні Lux Research класифікує ланцюжок поставок на шість відмінних частин: планування і прогнозування, закупівлі і постачання, інвентар, складування, транспорт і платформи ланцюжка поставок. Складування і транспорт показали найбільшу активність, в той час як оцифровка платформ ланцюжка поставок полегшить процеси, які усунуть пріоритети в плануванні і прогнозуванні.

"Проблеми управління ланцюгами поставок виникають з усіх боків: зверху, зсередини і на більш низькому рівні", - говорить Джонатан Мельник, доктор філософії, директор з досліджень компанії Lux. "Компанії стикаються з внутрішнім тиском, щоб бути більш ефективними, інтегрованими і гнучкими і відповідати новим споживчим очікуванням щодо підвищення видимості продуктів. Це викликає зміни в тому, як оцінюються постачальники і їх джерела для задоволення цих очікувань."

Він заявив, що, як правило, компанії співпрацюють з постачальниками, яким віддається перевага, на шкоду ефективності та прозорості. У міру того як все більше даних про постачальників і їх продуктах стають доступними, оцифровка дає компаніям більш глибоке розуміння кращого і більш динамічного вибору постачальників. Це дозволяє здійснювати пошук на вимогу, коли швидко залучаються нові постачальники, що знижує довіру і давні усталені відносини з постачальниками.

Компанія Lux виявила, що оцифровка використовується при закупівлі та постачання двома способами: для розуміння якості продукції і виявлення справжніх і контрафактних товарів; і для зниження транзакційних витрат за рахунок підвищення прозорості ціноутворення. "Ланцюжки поставок стають все більш складними і взаємопов'язаними, що ускладнює управління ризиками. Оцифровка дозволяє компаніям ефективно справлятися з цією зростаючою проблемою і ризиком", - пояснює Мельник.

Незважаючи на досягнення, компаніям і постачальникам рішень в рамках виробничо-збутових ланцюжків необхідно буде інтегрувати раніше ізольовані галузі управління виробничо-збутовими ланцюгами, підвищуючи вартість і приводячи до більш оптимізованої і автономної ланцюжку поставок, сказав Мельник. У міру переходу компаній до моделі виробництва з нульовим рівнем товарно-матеріальних запасів роль управління ланцюжком поставок, як очікується, буде включати в себе нагляд за цифровими активами поряд з фізичними активами.

До теперішнього часу дані про впровадження передових методів оцифровки в значній мірі є анекдотичним, хоча численні дослідження вказують на цю тенденцію. McKinsey відзначили, що в 2017 році середній рівень оцифровки ланцюжка поставок склав 43 відсотки. Опитування компанії Deloitte показав, що 51 відсоток респондентів-виробників вважають, що цифрова зрілість їх ланцюжків постачань "вище середнього". Але тільки 28 почали оцифровувати свої операції по ланцюжку поставок.

Приватна інвестиційна група Alvarez & Marsal's (A & M) повідомляє про прогрес в області високих технологій. "Ми спостерігаємо два типи відповідей від індустрії високих технологій і EMS", - сказав старший директор Наушін Каулі. "Основні суб'єкти галузі EMS, віддають перевагу висвітленню матеріалів і інвентаризації в режимі реального часу, співпраці з ОЕМ в питаннях, що стосуються сигналів попиту, і високоякісної аналітичної роботи на основі сценаріїв, щоб підготуватися до будь-яких майбутнім хвилях спалаху і поліпшити свою здатність реагувати на швидкі зміни попиту, як вгору, так і вниз."

Ширші лідери високотехнологічної галузі продовжують прискорювати свою цифрову трансформацію, щоб створити абсолютно нові бізнес-моделі, такі як кругова економіка (CE), додав він. Наприклад, Cisco створює нові клієнтські пропозиції з управління використанням матеріалів, відходів упаковки, ремонту і повторного використання матеріалів, використовуючи свою базу даних і цифрових технологій.

Для багатьох компаній єдиним варіантом є прискорення їх цифрової трансформації, сказав McKinsey. "Це означає перехід від активного експериментування до активному нарощуванню, підтримуваного постійними випробуваннями і безперервним вдосконаленням". Ці кроки повинні відбуватися в двох вимірах: в ядрі компанії і через розвиток нових підприємств.

"В нинішніх умовах природної тенденцією є відмова від інвестицій, пов'язаних з програмами цифрових ланцюжків поставок", - сказав Каул з A & M. "Ми вважаємо, що лідери ланцюжків поставок EMS повинні наполягати на інвестиціях в високоякісні дані і аналітику, видимість в реальному часі, зондування попиту і можливості цифрового виробництва (наприклад, IoT) для підвищення своєї гнучкості та оперативності реагування. Ми рекомендуємо комплекс інвестицій в ланцюжок поставок, які на 60-70% орієнтовані на цифровий фундамент (технології, перевірені і зрілі сьогодні); 20-30% на цифрові інновації (технології, які дозріють протягом наступних 2-3 років); і 10% на цифрові технології (підривні технології , які дозріють через 5+ років)."

0
15:05
28
RSS
Нет комментариев. Ваш будет первым!
Завантаження...